mandag den 12. marts 2012

Penne arrabiata

Så må jeg hellere få lagt lidt opskrifter ind på bloggen ;-)
Jeg har en del liggende klar, så der kommer flere ind de næste dage..

Denne opskrift er bare rigtig lækker..
Jeg spiste faktisk 3 portioner, og det sker næsten aldrig..
Så den er godkendt..


4 personer

Ingredienser:

    200-250 g penne (kort rørformet pasta)
    4 tomater
    1 dåse flåede tomater
    6 fed hvidløg
    Olivenolie
    Ca.1 tsk knuste tørrede chili (eller efter smag)
    Ca 1 tsk rørsukker
    Salt og peber
    En håndfuld hakket basilikum
    Revet skal af ½ økocitron
    Revet pecorino

Hak hvidløg fint og kom det på panden i rigelig olie sammen med den knuste chili.
Lad det stege et kort øjeblik.

Så tilsættes de friske tomater, som skal være hakkede i små stykker.
Man kan flå dem først hvis man har lyst, jeg gør det ikke.
Lad dem stege med i nogle minutter og tilsæt så de flåede tomater.

Smag til med salt og peber og sukker og lad sovsen koge ½ time for svagt blus.
Smag atter til, måske mangler den yderligere lidt salt og sukker.
Kog penne i rigeligt saltet vand.

Tilsæt lidt af kogevandet til sovsen, samt hakket basilikum og citronskal.
Vend den afdryppede pasta i sovsen og server med rigeligt frisk revet pecorino.
Arrabiata behøver ikke at give åndenød og tårer i øjnene, men hot skal den være!

Jeg havde ikke osten, men den smagte nu fint uden..
Men det giver jo lige det ekstra pift ;-)

Velbekom og god aften :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar