lørdag den 17. marts 2012

Hjemmelavet yoghurt med mysli..

Jeg prøvede for lidt tid siden, at lave min egen yoghurt..
Jeg kan godt li købe yoghurt, men syntes de tit er for søde i smagen.
Så det skulle jeg da prøve..


Denne er lavet med hindbær, men man kan bruge alle bær og rigtig mange slags frugt..
Så det er bare at prøve sig frem... ;-)

400 g skyr
 50 g udstenede dadler (gerne friske),
 150 g bær/frugt
 1/2 tsk. vanilje­pulver,
 evt. lidt agave­ sirup/honning

Kom yoghurt, dadler, brombær og vanilje i en blender og blend til yoghurten er blød og smuk.
Smag eventuelt til med lidt agave. Opbevar yoghurten i køleskab i 2-3 dage.

Yoghurten er god som morgenmad, brunch eller som dessert. Yoghurten kan laves i forvejen og opbevares i 2 dage i køleskab.

Min mysli er lavet af 5 korns gryn, havre flager, hakkede mandler og solsikkekerner.
Det hele ristes på en pande, og der kommes honning hen over et par gange.
Læg det ud på en tallerken, og når det er koldt, hældes det i en krukke..

Velbekom ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar